Sıkça Sorulanlar

Aşılar alerji yaparmı?

Aşılarda bütün ilaçlar gibi nadirende olsa allerji yapabilir. Allerji 10 - 15 dakika veya 1 - 2 saat sonra kızarıklık, titreme, yüz ve göz çevrelerinde ödem v.s. gibi belirtilerle ortaya çıkar. Müdahele edildiğinde kısa sürede belirtiler kaybolur ve hasta normal yaşama döner. Nadir de olsa bazı hastalarda belirtilerin kaybolması zaman alabilir.

Köpeğime pirelerin verdiği zararlar nelerdir?

• Pireler kan ile beslenen asalak böceklerdir.Pireler sıcak havalarda ortaya çıkar ama ev içinde yaşayan hayvanlarda ve kapalı mekanlarda tüm yıl boyunca görünebilirler.

• Pireler d.caninum adlı şeritin ara konakçısıdır.Bu şekilde enfekte köpekler dışkıyla çevreye halkaları yayarlar. Halkalar içerisindeki yumurtalar pire tarafından yutularak burada larva formu gelişir. Şerit larvasını taşıyan ergin pire, köpek tarafından çiğneyerek yutulursa, larvalar gelişmelerini tamamlayarak konakçının bağırsağında şerit haline dönüşür.

• Bu bakımdan pire teşhis edilen köpeklere, koruyucu amaçla parazit tedavileri mutlaka uygulanmalıdır.

Kedi ve köpeklerdeki nefes kokusunun nedeni ne olabilir?

Kedi ve köpek sahiplerinin sık karşılaştıkları problemlerdendir. Genellikle diş ve diş eti hastalıklarından kaynaklanır. Bakteriler, salya, gıda artıkları birleşerek dişler üzerinde plaka (diş kiri, tabaka) oluşturabilir. Bu oluşumlar kötü nefes kokusunun temel nedenlerindendir. Diş ve ağız bakımı ihmal edildiğinde diş etlerinde yangı, diş taşları ve diş çürükleri gelişebilir.

Kısırlaştırma kedimin karakterini olumsuz etkiler mi?

Kedi sahiplerinin çok çekindiği bir şey de kısırlaştırma sonrası kedisinin huyunun kötü yönde bozulacağıdır. Kısırlaştırmanın kedinin huyuna doğrudan etkisi yoktur. Tüm yumurtalıkları alınmış olan kedinin östrogen hormonu minimuma ineceğinden bu hormonun yarattığı davranış şekilleri (asabiyet, çiftleşememeye bağlı huysuzluk, aşırı hareketlilik v.b.) ortadan kalkacaktır. Yani problemsiz bir kısırlaştırma kedinizi korktuğunuzun aksine daha sakin ve sevecen bir kedi yapacaktır. Kısırlaştırma sonrası dikkat edeceğiniz en önemli konu kedinizin kilo almaya yatkın olması gerçeğidir.

Köpeklerde yaşlılıkta sık görülen sorunlar nelerdir?

Obezite büyük bir sağlık riskidir. Yaşlı köpeklerin hareketliliği azalmıştır. Öyleyse buna uygun olarak aldığı kalori miktarı azaltılmalıdır. Bu uygulama eklemlerine düşen basıncı azaltacak, kalp yetmezliği, böbrek ve karaciğer hastalıkları, sindirim sistemi hastalıklarına yakalanma riskini düşürecektir. Gıdasında lif oranı, yağ asitleri ve vitamin oranları artmalı sodyum, yağ ve protein oranı azaltılmalıdır.

Eklem yangıları, eklemlerde hafif tutukluktan eklem hareketsizliğine kadar değişik aralıktaki sorunlara yol açar. Egzersiz programı köpeğinizin kondisyonu kadar kas yoğunluğu ve gerginliğinin devamı için gereklidir.

Sıcak ve soğuğa dayanamama, yaşlılıkta ortaya çıkar çünkü yaşlılıkta köpeğinizin vücut ısısını kontrol eden hormonları eskisi gibi çalışmamaktadır. Yatağını ısıtıcıya daha yaklaştırın ve soğuk günlerde onu evde tutun.

Köpeğim Kansızmı Nasıl Anlarım?

Köpekler enerji dolu hayvanlardır. Ama,onların da halsiz olması, yemek saatlerinde bile uyuklaması mümkündür. Veterinere götürdüğünüzde, köpeğinizde kansızlık olduğunu söyleyebilir. Kansızlık, hayvanın kanında ki alyuvarların yeterince oksijen taşımayıp enerjisiz bırakmasıdır. Hayvanda kan kaybı, ülser, pire, parazit gibi sebepler ile ortaya çıkar.

Köpeğinizin kansızlık çektiğinde şüphelenirseniz, ağzına bakın koyu pembe ise böyle bir sorunu yok demektir. Ama eğer solgun bir renk ise gerekli önlemleri alın. Kansızlık gözlerinden de anlaşılır. Göz kapaklarını aşağı çekin ve gözünün içinin rengine bakın. Koyu pembe değil ise ve açık renk ise kansızlık vardır.